"Jag är den hur orkar du kvinnan"

Som om jag inte redan tyckte att jag var klen som inte orkar mer. Mitt liv just nu är: jag orkar inte mer nu!!
Satt och grät en skvätt igår kväll och sen ser jag på framsidan på en amelia tidning.
Jeanette 41: Jag är den där "hur orkar du kvinnan"

Jag blev skitförbannad. Så klart att hon är det? Jag vill oxå vara hon. Eller vill jag? Vill jag ha allas empatier om:naaaw hur orkar hon? Vill jag det?
Nä  kanske inte eentligen.

Jag har en sådan kvinna i min närhet och hon ger mig prestations ångest av värsta graden. Meaning, I feel worse than ever.

Jag lever i ett äktenskap med 2 barn. Fina goa barn. Äktenskapet, not so fint och gott. Mest ilska och hårda ord. Du är kass! Nä DU är kass. Det har vart ett så ett tag och nu är det svårt att bryta en cykel. I allt det här ska jag bryta min neråtspiral. Om jag inte bryter min neråtsprial så trillar jag djupt ner i ett svart hål. Ett litet kol svart hål utan glädje.
Av någon anledning lockar det föga.
Lixom mitt äktenskap. Låter inte som en god idé att det faller i spillror. So what to do? Hur bryter man möntser?
TV:n och datorn är våra största fiender just. Egentligen borde man bara kasta ut möget.
Fast ibland är det skönt med TV. Så nu ska vi lära oss leva med dessa tekniska prylar som tar kol på romantiken.

Så min blogg, kommer hamna om äktenskap och mig. Yeah, me!

Vi ses snart igen. Bloggen har en rätt så trist design. Fixas. Snarast! Någon?

Kommentarer
Postat av: Nätverket Påverka

Nätverket påverka är en löst sammansatt grupp av lärare och elever vars främsta syfte är att förbättra den kommunala gymnasieskolan i Örnsköldsvik. Målsättningen är att med demokratiska metoder skapa opinion och därigenom påverka politiker, skolledare, tjänstemän, lärare och elever. Vår förhoppning är att förbättra gymnasieskolan men också att skapa förutsättningar för kommande studenter.

2010-05-28 @ 10:25:24
URL: http://natverketpaverka.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har aldrig varit i ett äktenskap eller överhuvudtaget i den situationen, men jag vet hur det är att älska någon ovillkorligt och oavsett vad han säger, tycker eller tänker älskar jag honom. Man kan vara oense men måste se det man gillar hos personen. För mig handlar allt om inställning, just nu älskar jag min kille ovillkorligt för det är min inställning till honom. Däremot vet jag av tidigare erfarenhet att jag kan vända det på någon månad, något jag tyvärr har lätt för. Det betyder inte att jag skulle sluta älska honom på så vis men att jag tränger undan det och plockar fram det negativa.



Vad fick dig att falla för din man? vad såg du hos honom då? Jag är helt övertygad om att det finns kvar där fast du inte ser det hos honom just nu när ni har en dålig period, men det betyder inte att du inte kan se det igen.



Hoppas det blir bättre snart <3

2010-05-28 @ 18:44:32
URL: http://jajjamylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0