Googlade jag tillräckligt bra?

Alltså, ja minns när jag skulle gifta mig och planerade hela shebanget. Allt, precis allt om bröllop fanns att finna i detta nya fiktiva universum - internet. Bloggar, forum, shoppar, hemsidor yeah you name it.
Människor bloggar om sina bröllop, mest om själva eventet men inte vad det innebär att vara gift. Hm, kanske inte lika roligt men varför spendera massor med pengar, tid och energi på något man tror ska lösa sig.
Barnen är den största glädjen i livet men det sker drastiska förändringar med dem.

Varför hittar jag få bloggar om äktenskapet, alltså inte det där lull-lull pratet och hålla en fasad som inte stämmer med verkligheten? Varför? Skulle vart kul att läsa. Hur andra gör när det motar lite.
Eller är jag den ende på jorden med äktenskapsproblem? Vägrar tro att det är sant.

Well, idag eller ikväll mina vänner ska jag ge min man en ny chans att fatta vinken. Kanske lite wine and dine ikväll. Förr hade vi alltid candlelight dinner på fredagar när vi kastat kidsen i säng. De dog ut. Jag gillade dem. Senaste candlelight dinner vi hade bestämde vi att skaffa barn nr 2. Too long ago. Inte klokt.

Snart drar vi iväg på vår längsta resa ever. USA 3 veckor. Min dröm. New York. Oh my freakin God! It is really happening.

Så dagens dos: handla vin på bolaget, laga god mat, kasta kidsen i säng, sätta på ljuv musik...

Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Shamrock

Nej du är inte den enda med problem. När man har småbarn är det lätt att man får en svacka, men om ni reder ut det så blir det ofta bättre när barnen blir större...Jag håller tummarna för dig och hoppas att maken förstår dina inviter i framtiden, tycker att det var en kanonidé

2010-06-04 @ 19:54:54
URL: http://www.happyshamrock.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0